Szpital Specjalistyczny im. J. Dietla w Krakowie wdrożył System zarządzania jakością zgodnie z normą ISO 9001-2015. Szpital uzyskał już sześciokrotnie Certyfikat Jakości w zakresie Świadczenia stacjonarnych usług medycznych oraz usług ambulatoryjnych w ramach diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji.
Pierwsza Certyfikacja odbyła się w styczniu 2010 r. ostatnia w marcu 2025 r. Obecny Certyfikat jest ważny do 01.03.2028 r. Do głównych wymagań normy ISO 9001 należą m.in.: wprowadzenie nadzoru nad dokumentacją i zapisami, zaangażowanie kierownictwa w budowanie systemu zarządzania jakością, usystematyzowanie zarządzania zasobami, ustanowienie procesów realizacji wyrobu, dokonywanie systematycznych pomiarów (zadowolenia klienta, wyrobów, procesów).
Wszystkie te wymagania są szczegółowo opisane w przedmiotowej normie i uwzględniają osiem zasad jakości:
- wzmocnione zorientowanie na klienta powodujące wzrost jego zadowolenia
- kierownictwo organizacji wypracowuje kierunki jego rozwoju
- zaangażowanie pracowników i wzrost ich motywacji
- podejście procesowe – skuteczność i efektywność organizacji zależą w głównej mierze od jakości realizowanych w niej procesów
- systemowe podejście do zarządzania
- ciągłe doskonalenie
- rzeczowe podejście do podejmowania decyzji
- tworzenie wzajemnie korzystnych stosunków z dostawcami materiałów i usług stanowi dla organizacji gwarancję wysokiej jakości